خط برش شیت (cut to lengh)

خطوط برش شیت برای تبدیل ورق های فلزی به شیت های قابل مصرف می باشد.

این ماشین آلات وظیفه دارن ورق های فلزی از جنس ورق های روغنی-گالوانیزه سیاه-آلومینیومی یا استنلس استیل و یا هر نوع ورق که به صورت رول باشد کاربرد دارد.

خطوط برش شیت شامل چه ماشین هایی هستند

خطوط برش شیت شامل رول گیر هایی با ظرفیت رول مصرفی و واگنر (کویل کار) برای شارژ کویل به کویل گیر و صاف کن با مقدار غلطک های مناسب – گاید عرضی برای گونیا کردن ورق بطوریکه ورق های برش خورده گونیای دقیق شود و گیوتین برش برای بریدن عرض ورق می باشد.در شیت قیچی یک میز بازویی هیدرولیک وچود دارد که ورق های برش خورده بروی آن جمع آوری می شود.و در هنگام جمع آوری اتومات پایین می رود تا بسته کامل در روی پنل تابلو میزان طول برش-تعداد آن-سرعت خط همگی تعریف می شود. دقت این ماشین ها حدودا 5/0± میلی متر و دقت گونیایی آن نیز 5/0± میلی متر است.

خطوط برش شیت چند تیپ می باشد.

ما پیشنهاد نمی کنیم که یک خط داشته باشید هم ورق روغنی ببرید  هم گالوانیزه – هم سیاه و هم استیل .

این کار به ورق های شما آسیب جبران ناپذیری می زند.پیشنهاد ما به شرح ذیل است.

خط برش شیت برای ضخامت 2/0 الی یک میلی متر . این خطوط با سرعت بالا کار می کنند.یک لوپ بین کویل گیر و فیدر و صافکن دارد بنابر سرعت کار چاله لوپ تا 4 متر می تواند باشد.بعلت سرعت بالا کارگر قادر به بسته بندی نمی باشد و می باید اتومات بسته بندی شود. با سیستم میز بازویی-یرعت این خطوط تا 50 متر بر دقیقه نیز ایت.

-خط برش شیت از 4/0 الی 5/1 میلی متر .این خط نیز برای ورق های روغنی – گالوانیزه ساخته میشود. و یک لوپ 5/3 متری در جلوی کویل گیر دارد.قابل ذکر است که در ابتدای خط چاله توسط میز بسته شده و ورق ها به جلو (صافکن) هدایت شده و پس از استقرار ورق میز باز شده و ورق داخل لوپ می رود. میز ها بروی تمامی خطوط قابل نصب می باشد.این میز ها با مکانیزم پنوماتیک کار می کند. در انتهای این خطوط نیز میز بسته بندی اتومات نصب می گردد چون سرعت تولید بالاست و کارگر قادر به انجام چیدمان خروجی را ندارد.

-خط برش شیت ضخامت یک الی 4 میلی متر : این خطوط برای ورق های سیاه طراحی شده تعداد غلطک های فیدر  و صافکن آن مناسب است و تمامی غلطک ها توسط یک گیربکس مخصوص و کاردان دوران دارد.گیوتین این خطوط می تواند هیدرولیکی باشد.میز بسته بندی شیت این خطوط نیز می تواند با طول بلند تر ساخته شود.

آیا می توان خط برش شیت و نوار بر با هم داشته باشیم.

در بیشتر کارخانجات لوازم خانگی معمولا ورق های شیت شده به قسمت بعدی برای تبدیل اندازه ها با ابعاد دیگر نیاز می باشد.مثلا ورق را یک متری برش می خورد و سپس قطعه تبدیل و یک متر در 25 سانت می شود در این موارد ما در خطوط شیت خود یک محور اسلیتر با تیغه های دورانی میسازیم بطوریکه این تیعه ها بروی محور اسلیتر براحتی قابل تغییر می باشد.

این نوع تنظیم تیغه ها متفاوت از تیغه های اسلیتر در خط نواربر می باشد. در اینجا بوش و تیغه میساختیم و برای اندازه می باید بوش می ساختیم. در این نوع اسلیتر که در خط شیت مصرف می کنیم تیغه ها توسط پیچ تنظیم می شود و نیاز به بوش نمی باشد.

بنابراین در هنگام شیت کردن در صورت نیاز به برش طولی تیغه ها را درگیر می کنیم لذا بوش طولی و عرضی همزمان انجام می پذیرد.خوبی این سیستم این است که در صورت عدم نیاز اسلیتر می توان آن را در مسیر خط قطع کرد.

این مدل ماشین طراحی ما می باشد و در ده ها کارخانه لوازم خانگی در حال کار می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *